Reklamační řád
Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu https://www.koralek-obchod.cz/ od naší společnosti:
- Korálek-obchod s.r.o., se sídlem Nádražní 833, 393 01 Pelhřimov
- IČ: 039 92 225
- DIČ: CZ03992225
- zapsané: Krajského soudu v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 23691
- Adresa pro doručování: Nádražní 833, 393 01 Pelhřimov
- Telefonní číslo: +420 776 183 616, +420 776 183 633
- Kontaktní e-mail: info@koralek-obchod.cz
1. Za jaké vady zboží odpovídáme?
Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
- má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů;
- se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
- odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy;
- a nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek.
2. Jaká je záruční doba?
- U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba.
- U použitého zboží je záruční doba dvanáct měsíců od převzetí zboží.
- Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, trvá záruční doba do takového data.
- V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly, neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.
3. Jaká práva z vadného plnění máte?
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.
V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
3.1 Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
3.2 Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny.
3.3 Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
- Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy.
- Právo na výměnu zboží vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část (součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že je vadná pouze součást zboží, vyměníme vám tuto součást.
- Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží použitého nebo prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete požadovat slevu z kupní ceny.
3.4 Oprava věci
Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
3.5 Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
- dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy;
- nebo nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí);
- nebo zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách)
- nebo se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží);
- nebo nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.
Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy:
- došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
- jste použili věc ještě před objevením vady;
- jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím;
- nebo jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím věci věděli;
- jste vadu sami způsobili;
- nebo uplynula záruční doba.
Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jste je převzali;
- věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána;
- nebo věci, vyplývá-li to z jejich povahy.
5. Jak postupovat při reklamaci?
- Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
- Reklamace přijímáme v kterékoli naší provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, a v našem sídle. Pro co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít naši provozovnu.
Doporučený postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;
- zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné součásti, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
- reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny, při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
- pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
- Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady.
- O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
- Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
- Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 10. 2022
Šperky made with Swarovski
Swarovski designer EDITIONS
Swarovski Round stones kulaté kameny
Swarovski Fancy stones tvarované kameny
Swarovski Beads korálky
Swarovski crystal Pearl voskované perle
Swarovski Pendants přívěsky
Swarovski Flat backs FOILED nalepovací kamínky
Swarovski Flat backs HOTFIX nažehlovací kamínky
Swarovski Buttons knoflíky
Swarovski SEW-ON Articles našívací kameny
Korálky MIYUKI
Korálky TOHO
Korálky PRECIOSA
Korálky ESTRELA
Korálky BROUŠENÉ
Korálky DŘEVĚNÉ
Korálky Minerály
Korálky Plastové
Kovové HOTFIX komponenty
Bižuterní komponenty POKOVENÉ
Bižuterní komponenty STŘÍBRNÉ Ag925
Bižuterní komponenty CHIRURGICKÁ OCEL 316 Steel
Bižuterní komponenty TIERRA Cast
Náhrdelníky, Obojkové dráty
Ocel 316L Řetízky, Náhrdelníky, Závěsy
Ocel 316L Náramky na nohu
KOMPONENTY Chirurgická ocel
Hobby DRÁTY
Měděný drát BAREVNÝ
DRÁTY 316Steel Beadalon
Nylonová LANKA
Nylonové nitě NYMO
Nylonové nitě One-G
Nylonové nitě SUPERLON
Nylonové nitě MIYUKI
Nylonové nitě K.O. Japan
SEMIŠOVÉ řemínky
PRYŽOVÉ šňůry
HEMP CORD konopná nit
VOSKOVANÉ šňůry
Hedvábné nitě GRIFFIN
Jewelry NYLON GRIFFIN
NYLON POWER GRIFFIN
High Performance Griffin extrémně pevná
Braided NYLON GRIFFIN cívky
ILLUSION Cord Vlasec Griffin
ORGANZA
SATÉNOVÉ šňůry
PRÝMKY sutaška
Elastická LYCRA pružný materiál
VLASEC
KOŽENÁ šňůra
KOŽENÉ řemínky
NYLONOVÁ šňůra
PAMĚŤOVÉ dráty
FIRELINE Berkley
Nylonová nit C-Lon 0,5mm
Nylonová nit C-Lon 0,9mm
Kleště
Pinzety
BEAD BOARD Korálkové podložky
Kovadliny a destičky Wig Jig
Boxy na korálky a Organizéry
Krabičky na ŠPERKY
Potřeby pro plstění+VLNA
Lepidla
Technika KUMIHIMO
VOSK a potřeby pro výrobu svíček
ZIP rychlozavírací sáčky
KARTY na šperky
JEHLY na navlékání korálků
Korálkové STAVEBNICE
Drátěné základy VÁNOČNÍCH hvězd
KORÁLKOVÝ stav
FIMO a pomůcky
Barvy na PORCELÁN
Barvy na SKLO
Barvy na TEXTIL
Barvy na HEDVÁBÍ
Barvy na HEDVÁBÍ JAVANA
Barvy AKRYLOVÉ deco
Křišťálová PRYSKYŘICE
Barvy PRISMÉ
Barvy MOON
LATEX na výrobu forem
SILIGUM silikonová 2 složková hmota
KOVOVÉ plátky + lepidla, lak
Formy, struktorovací Podložky, pomůcky
ŠABLONY Setacolor
Štětce Ploché, Kulaté a SADY štětců
Odlévání
Sada barev na KŮŽI
Reliéfní barvy AMSTERDAM